Connect with us

Hi, what are you looking for?

Wiadomości

Oszustwo MALWARE NFC. Na czym polega i jak się przed nim uchronić?

Funkcjonariusze Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Stołecznej Policji przestrzegają przed nowym sposobem oszustwa

Funkcjonariusze Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Stołecznej Policji przestrzegają przed nowym sposobem oszustwa na klientach banków.

Na czym polega ten rodzaj oszustwa?

Do klienta banku telefonuje oszust, który pod pozorem oferowania różnych atrakcyjnych korzyści finansowych, np. obietnicy dużych zysków z funduszy inwestycyjnych, namawia do zainstalowania na swoim telefonie komórkowym aplikacji, np. fałszywej aplikacji Revolut lub fałszywej aplikacji jakiegokolwiek banku. Następnie przy wykorzystaniu różnych technik manipulacji nakłania ofiarę do przyłożenia swojej karty płatniczej do swojego telefonu (pod pretekstem weryfikacji), a następnie podania kodu PIN. Czynność ta ma na celu uzyskanie danych karty przez NFC (z ang. Near Field Communication). To technologia bezprzewodowej komunikacji bliskiego zasięgu, umożliwiająca wymianę danych między urządzeniami znajdującymi się blisko siebie. Czynność ta jest podobna do tej, którą wykonujemy w sklepie, płacąc zbliżeniowo kartą za pomocą terminala płatniczego.

Dane karty poprzez internet są przekazywane do przestępcy, który jest przy bankomacie i dokonuje wypłaty gotówki. Transakcja taka jest traktowana przez bank jako wypłata środków finansowych za pomocą technologii zbliżeniowej.

Jak się chronić?

Nie instalować żadnych aplikacji z podejrzanych źródeł lub przesłanych przez nieznane osoby. Jeżeli jakakolwiek aplikacja bankowa wymusza na Tobie np. podanie hasła do bankowości elektronicznej, podanie PIN-u, numeru PESEL lub przyłożenia swojej karty bankowej do czytnika NFC – powinieneś znacznie zwiększyć czujność i niezwłocznie skontaktować się z Działem Bezpieczeństwa swojego Banku. Zadzwoń, dowiedz się, czy nie jesteś ofiarą oszustów.

Pamiętaj:

  • nie przekazuj podczas rozmowy telefonicznej żadnych newralgicznych i wrażliwych danych!
  • gdy otrzymasz telefon od „pracownika banku”, który prosi o przekazanie jakichkolwiek Twoich danych wrażliwych – zakończ rozmowę i skontaktuj się z Działem Bezpieczeństwa swojego Banku.
  • nie reaguj na telefony z propozycjami szybkiego i łatwego zarobku. Z ogromnym prawdopodobieństwem jest to oszustwo, które może doprowadzić do utraty Twoich oszczędności.

Źródło (KSP)

1425
Advertisement
Advertisement

Może Ci się spodobać

Z ostatniej chwili

W środę 30 kwietnia po godzinie 14:00 służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie o wypadku drogowym na DK40 pomiędzy miejscowościami

Wiadomości

Mężczyzna, który brutalnie znęcał się nad swoją partnerką został zatrzymany przez strzeleckich policjantów. Agresor wszczynał awantury

Wiadomości

Zbliża się długi, majowy weekend – idealna okazja do odpoczynku na świeżym powietrzu - w ogrodzie, na działce czy podczas rodzinnych wypadów

Wiadomości

Burmistrz Ujazdu Pan Hubert Ibrom wraz z Radą Gminy przekazał strzeleckiej Policji 35 tys. zł. na doposażenie floty samochodowej oraz