Connect with us

Hi, what are you looking for?

Z ostatniej chwili

Strażacy z Brzegu mają nowy specjalistyczny samochód ratownictwa drogowego.(Zdjęcia)

Jeden z siedmiu nowiutkich tzw. rotatorów przyjechał wczoraj (27.10) do Komendy

Strażacy z Brzegu mają nowy specjalistyczny samochód ratownictwa drogowego.(Zdjęcia)

Jeden z siedmiu nowiutkich tzw. rotatorów przyjechał wczoraj (27.10) do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzegu. Mowa o ciężkim samochodzie ratownictwa technicznego do usuwania skutków kolizji i wypadków drogowych.
Przypomnijmy, że w tym roku, w ramach projektu pn. „Usprawnienie systemu ratownictwa na drogach – etap IV”, dla siedmiu komend miejskich i powiatowych w kraju wykonano specjalistyczne wozy na podwoziu Renault K520 z pędem 8×4. Jak informuje serwis pożarniczy remiza.pl – samochody wykonała firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne.

Jedno z takich aut trafiło do strażaków z Brzegu i prawdopodobnie wejdzie w skład Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Technicznego „Brzeg”. Obecnie pojazd jest przygotowywany do wprowadzenia do podziału bojowego. W najbliższych dniach strażacy zostaną również przeszkoleni z zakresu obsługi sprzętu.

Według informacji producenta, specjalistyczny rotator to obecnie największy pojazd tego typu będący na wyposażeniu Państwowej Straży Pożarnej. Jego przeznaczeniem jest usuwanie skutków po kolizjach drogowych i udrożnienie przejazdu.

„Samochód specjalny wykorzystuje podwozie Renault K520 8×4 wyposażony w silnik o mocy 520 KM i zautomatyzowaną skrzynię biegów. Podwozie posiada blokady mechanizmów różnicowych mostów napędowych oraz mechanizmu różnicowego międzyosiowego. Za kabiną umieszczona została zabudowa holownicza wyposażona w dźwig typu „rotator” oraz ramię holownicze służące do podnoszenia i holowania uszkodzonych pojazdów. Połączenie dźwigu oraz holownika umożliwia wykorzystanie pojazdu zarówno jako dźwig samojezdny jak i jako holownik. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się podczas podnoszenia przewróconych pojazdów czy wyciągania wraków znajdujących się poza obszarem drogi. Maksymalny udźwig na całkowicie wysuniętym ramieniu podniesionym wynosi co najmniej 40 000 kg dzięki zastosowaniu zbloczy. Wysięg dźwigu typu rotator od jego osi obrotu wynosi ponad 10 m i umożliwia podniesienie ładunku na wysokość nie mniejszą niż 10 m” – czytamy na stronie internetowej psszczesniak.pl.
Dodatkowo, w branżowym serwisie pożarniczym remiza.pl czytamy, że: „Wóz został wyposażony w siedem wyciągarek: dwie główne Boniface DP50 o uciągu 22 727 kg, dwie pomocnicze Boniface DP 22 o uciągu 10 000 kg, dwie boczne Sepson Sepdurance H125S o uciągu 12 740 kg i jedną Sepson Sepdurance H300 o uciągu 30 590 kg, która znajduje się na ramie pośredniej”.

Źródło www.brzeg24.pl Foto KP PSP w Brzegu

2404
Advertisement
Advertisement

Może Ci się spodobać

Z ostatniej chwili

Tragedia podczas ćwiczeń strażaków ochotników w Ostrowie Wielkopolskim.

Z ostatniej chwili

W sobotę 27 kwietnia o godzinie 15:20,służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie od operatora nr alarmowego 112,o wypadku w miejscowości

Z ostatniej chwili

W piątek 26 kwietnia o godzinie 14:40 służby ratunkowe zostały zadysponowane do wypadku drogowego na ul. Wrocławskiej na skrzyżowaniu

Z ostatniej chwili

W piątek 26 Kwietnia o godzinie 13:45 służby ratunkowe zostały zadysponowane do wypadku drogowego na opolskim odcinku autostrady A4