Connect with us

Hi, what are you looking for?

Wiadomości

42-latka z Kędzierzyna-Koźla oszukana metodą „na pracownika banku”. Straciła 21 tysięcy złotych!

Mieszkanka Kędzierzyna-Koźla padła ofiarą oszustwa telefonicznego. Przestępcy, podszywając się pod pracowników banku, zmanipulowali kobietę

42-latka z Kędzierzyna-Koźla oszukana metodą "na pracownika banku". Straciła 21 tysięcy złotych!

Mieszkanka Kędzierzyna-Koźla padła ofiarą oszustwa telefonicznego. Przestępcy, podszywając się pod pracowników banku, zmanipulowali kobietę i nakłonili ją do przelania swoich oszczędności na tzw. „konto techniczne”. W wyniku działania oszustów 42-latka straciła aż 21 tysięcy złotych.

Do zdarzenia doszło 30 czerwca br., kiedy to kobieta zgłosiła się do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu, informując o przestępstwie. Z jej relacji wynika, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownicę banku. Fałszywa konsultantka poinformowała o rzekomej próbie wyłudzenia kredytu na jej dane i zasugerowała, że dla ochrony środków należy je natychmiast przelać na bezpieczne konto techniczne.

Chwilę później z kobietą skontaktował się rzekomy drugi konsultant, również podszywający się pod pracownika banku. Szczegółowo instruował, jak wykonać przelew. W rezultacie ofiara – działając pod wpływem stresu – wypłaciła gotówkę i za pomocą kodów BLIK wpłaciła ją do wpłatomatu. Straciła wszystkie swoje oszczędności – łącznie 21 000 złotych.

Uwaga! Tak działają oszuści metodą „na pracownika banku”

Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi osobami, szczególnie gdy rozmówcy podają się za pracowników banku, policji lub innych instytucji.

Pamiętaj:

  • Bank nigdy nie prosi o przelanie pieniędzy na inne konto – tym bardziej na „konto techniczne”.
  • Nie udostępniaj kodów BLIK ani danych do logowania do bankowości internetowej.
  • Nie działaj pod presją. To jedna z podstawowych technik stosowanych przez oszustów.
  • Zawsze weryfikuj informacje – skontaktuj się z bankiem, korzystając z oficjalnej infolinii lub osobiście udaj się do placówki.
  • W razie wątpliwości dzwoń pod numer alarmowy 112.

Edukuj bliskich i zapobiegaj oszustwom

Oszustwa „na pracownika banku” to jedna z najczęstszych metod działania cyberprzestępców. Policja apeluje, by rozmawiać o tym z bliskimi – szczególnie osobami starszymi, które są częstym celem oszustów.

Chcesz dowiedzieć się, jak chronić swoje pieniądze? Zapoznaj się z komunikatem przygotowanym przez ekspertów z Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu – „Bezpieczeństwo płatności”.

Źródło KPP Kędzierzyn Koźle

1754
Advertisement
Advertisement

Może Ci się spodobać

Wiadomości

Niewiele brakowało, aby mieszkanka powiatu prudnickiego straciła 24 000 złotych. Seniorka padła ofiarą manipulacji oszustów, którzy najpierw

Wiadomości

Niezwykłe zdarzenie miało miejsce w ostatnią niedzielę listopada. 15-letni obywatel Czech omyłkowo wsiadł do niewłaściwego pociągu

Komunikaty

Policjanci z Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu prowadzą poszukiwania 60-letniego Wiesława Suska

Wiadomości

Interwencja policjantów w jednym z kędzierzyńsko-kozielskich sklepów zakończyła się nie tylko udaremnieniem kradzieży alkoholu wartego ponad 1000 złotych, ale również zatrzymaniem 40-letniego mężczyzny poszukiwanego do odbycia kary roku...