W tachograf analogowy zamiast cyfrowego był wyposażony pojazd skontrolowany w dniu 24 lipca 2023r. przez patrol opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Oględziny kabiny ciągnika samochodowego oraz analiza dowodu rejestracyjnego wykazała, iż pojazd zarejestrowany po raz pierwszy w listopadzie 2006r. posiada tachograf analogowy. Przepisy regulujące zasady użytkowania urządzeń samoczynnie rejestrujących czas pracy kierowców w transporcie drogowym wymagają, aby w pojazdach ciężarowych i autobusach dopuszczonych do ruchu po raz pierwszy od dnia 1 maja 2006 roku instalowane były tachografy cyfrowe. Ponadto naczepa nie posiadała ważnych badań technicznych a okazane do kontroli dokumenty zawierały nieprawidłowości.
W innym pojeździe zatrzymanym przez ten sam patrol stwierdzono nieprawidłowości w zakresie stanu technicznego. W kontrolowanej naczepie stwierdzono uszkodzony i widoczny kord opon, co zgodnie z obowiązującymi przepisami stanowi niebezpieczną usterkę. Pojazd nie został dopuszczony do dalszej jazdy do czasu usunięcia usterki.
Skutkiem obu kontroli było wszczęcie postępowań administracyjnych wobec przewoźników oraz osób zarządzających transportem w przedsiębiorstwach oraz nałożenie na kierowców mandatów karnych.
Kontrole przewozu drewna.
Dwa spośród trzech pojazdów przewożących drewno nie pojechało dalej. W toku rutynowych czynności kontrolnych w dniu wczorajszym tj. 25.07.2023 r. inspektorzy z kędzierzyńsko-kozielskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu, na autostradzie A4 zatrzymali do kontroli trzy pojazdy polskich przewoźników przewożące drewno. Pojazdy poddano kontroli nacisków i masy. Dwa z nich nie zostały dopuszczone do dalszej jazdy do czasu doprowadzenia ładunku do normatywności. W jednym przypadku zostanie wszczęte postępowania wobec przewoźnika z uwagi na przekroczenia dopuszczalnych norm – przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej o 5,1 tony oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej o 2,9 tony.
Ponadto w dwóch pojazdach stwierdzono usterkę niebezpieczną – pęknięcie tarczy hamulcowej. Zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia usterek. Za powyższe naruszenia wszczęto trzy postępowania administracyjne, na kierujących nałożono pięć mandatów karnych.
Źródło WITD OPOLE
![](https://www.prostozopolskiego.pl/wp-content/uploads/2023/07/Pekniecia-na-tarczy-hamulcowej.jpg)
![](https://www.prostozopolskiego.pl/wp-content/uploads/2023/07/Tachograf-analogowy-zainstalowany-w-kontrolowanym-pojezdzie.jpg)
![](https://www.prostozopolskiego.pl/wp-content/uploads/2023/07/Widoczne-pekniecie-tarczy-hamulcowej.jpg)
![](https://www.prostozopolskiego.pl/wp-content/uploads/2023/07/Widoczne-uszkodzenia-opony.jpg)
![Miała być rutynowa kontrola drogowa. A zakończyło się na ...](https://www.prostozopolskiego.pl/wp-content/uploads/2023/07/Kontrolowane-pojazdy-przewozace-drewno.jpg)
![](http://www.prostozopolskiego.pl/wp-content/plugins/dp-post-views/images/eyes.png)
![](http://www.prostozopolskiego.pl/wp-content/uploads/2020/11/pobrane.png)