Connect with us

Hi, what are you looking for?

Wiadomości

Infolinia 116 123 – pierwsza pomoc psychologiczna w zasięgu telefonu i internetu

Coraz więcej osób zmaga się z przeciążeniem emocjonalnym, stanami depresyjnymi, problemami w relacjach

Infolinia 116 123 - pierwsza pomoc psychologiczna w zasięgu telefonu i internetu

Coraz więcej osób zmaga się z przeciążeniem emocjonalnym, stanami depresyjnymi, problemami w relacjach, poczuciem osamotnienia czy uzależnieniem od alkoholu. W sytuacjach kryzysowych wsparcia udzielają konsultanci poradni telefonicznej 116 123 oraz platformy 116sos.pl – dostępni anonimowo, bezpłatnie i o każdej porze. W ciągu ostatniego roku odebrali niemal 50 tysięcy telefonów i odpowiedzieli na ponad 30 tysięcy wiadomości na czacie. Dzięki rekordowej dotacji z Ministerstwa Cyfryzacji, NASK będzie mógł kontynuować i rozwijać to ważne wsparcie przez kolejnych 12 miesięcy.

– Inwestujemy w rozwiązania, które realnie zmieniają życie ludzi. Poradnia telefoniczna 116 123 i platforma 116sos.pl to konkretna pomoc, dostępna natychmiast. Osoby w kryzysie emocjonalnym często nie mogą czekać tygodniami na wizytę u specjalisty. Anonimowa rozmowa – telefoniczna lub online – może być “pierwszą pomocą”, która dostępna jest od ręki – podkreśla wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

Rekordowe wsparcie finansowe od resortu cyfryzacji

Resort cyfryzacji podpisał z NASK kolejną umowę dotacyjną, tym razem o rekordowej wartości ponad 11 mln zł. To ponad 2,5 mln zł więcej niż w poprzednim roku i niemal trzy razy tyle, co w roku 2021. Pozwoli to na utrzymanie platformy 116sos.pl, zatrudnienie większej liczby konsultantów i inwestowanie w narzędzia, niezbędne do niesienia wsparcia osobom w kryzysie.

– W NASK wiemy, że w ramach zapewnienia cyberbezpieczeństwa, powinniśmy dbać także o zdrowie psychiczne obywateli. Dlatego, dzięki Ministerstwu Cyfryzacji, które od samego początku finansuje projekt, zapewniamy możliwość działania bezpłatnej poradni telefonicznej 116 123 oraz platformy 116sos.pl. Dyżury pełnią wykwalifikowane konsultantki i konsultanci Niebieskiej Linii – mówi Katarzyna Skowyra, kierowniczka Zespołu Nowoczesnych Rozwiązań Wsparcia w NASK.

Dowiedz się więcej o platformie 116sos.pl

116 123 na Pol’and’Rock

Raport Niebieskiej Linii pokazuje, że platforma 116sos.pl i poradnia telefoniczna 116 123 stanowią bezpieczną i – co najważniejsze – dostępną od ręki formę kontaktu dla dorosłych, potrzebujących wsparcia. Z pomocy konsultantów można skorzystać całodobowo.

W najbliższym czasie eksperci z NASK, którzy reprezentują platformę 116sos.pl, obecni będą na festiwalu Pol’and’Rock. Będzie można dowiedzieć się, jak działa pomoc przez telefon, z jakimi problemami można się zgłosić i jak wygląda rozmowa z konsultantem.

Współpraca NASK z IPZ

NASK kontynuuje współpracę z Instytutem Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (IPZ). Dzięki umowie z maja 2025 obsługę platformy 116sos.pl powierzono ponownie właśnie Niebieskiej Linii IPZ. To organizacja, która od ponad 30 lat realizuje zadania dotyczące przeciwdziałania przemocy domowej i wspiera osoby w kryzysie.

Dzięki kompetencjom technologicznym NASK i unikalnym doświadczeniom IPZ w obszarze zdrowia psychicznego możliwe jest skuteczne niesienie pomocy.

Gdzie szukać wsparcia?

Pomoc dla dzieci i młodzieży

Wsparcie w ramach 116 123 i 116sos.pl kierowane jest do osób dorosłych. Osoby poniżej 18. roku życia powinny skontaktować się z organizacjami specjalizującymi się w pomocy dzieciom i młodzieży, których oferta jest lepiej dostosowana do ich potrzeb.

Sprawdź, gdzie warto się zgłosić

Źródło Ministerstwo Cyfryzacji

1687
Advertisement
Advertisement

Może Ci się spodobać

Wiadomości

Okres przedświąteczny to czas intensywnych przygotowań, zakupów i wzmożonego ruchu w sklepach. W tym czasie wiele osób traci czujność,

Z ostatniej chwili

W czwartek, 11 grudnia, o godzinie 9:23 służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie od operatora numeru alarmowego 112 dotyczące poważnego wypadku

Wiadomości

Policjanci z Komisariatu Policji w Dobrzeniu Wielkim zatrzymali 53-letniego kierowcę renault, który miał w organizmie ponad 3 promile alkohol

Z ostatniej chwili

W czwartek, 11 grudnia, o godzinie 9:23 służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie od operatora numeru alarmowego 112 dotyczące poważnego