Connect with us

Hi, what are you looking for?

Wiadomości

Pęknięta tarcza hamulcowa i podłączony emulator AdBlue. ITD ukarało kierowcę mandatem karnym (Zdjęcia)

Przeprowadzona wczoraj, tj. 14 kwietnia 2021 r., w Polskiej Cerekwi (droga krajowa nr 45)

Pęknięta tarcza hamulcowa i podłączony emulator AdBlue. ITD ukarało kierowcę mandatem karnym (Zdjęcia)

Przeprowadzona wczoraj, tj. 14 kwietnia 2021 r., w Polskiej Cerekwi (droga krajowa nr 45) przez inspektorów z kędzierzyńsko – kozielskiego oddziału WITD w Opolu kontrola słoweńskiego przewoźnika ujawniła szereg nieprawidłowości. Podczas oględzin instalacji elektrycznej z wykorzystaniem komputera diagnostycznego, wykryto podłączenie niedozwolonego urządzenia – emulatora SCR (AdBlue).

Zatrzymany do kontroli samochód ciężarowy Volvo, powinien spełniać normę Euro 5. Podłączone nielegalne urządzenie miało za zadanie symulowanie, że układ SCR działa prawidłowo. Niesprawny układ SCR powoduje, że pojazd nie spełnia określonych norm. Zastosowanie nielegalnego urządzenia – emulatora, oszukuje układ SCR. Urządzenie wysyła do sterownika silnika takie same komunikaty jak sprawnie działający SCR. Również podczas tej samej kontroli stwierdzono, że tarcza hamulcowa na przedniej osi jest pęknięta. Usterka ta została zakwalifikowana jako usterka niebezpieczna powodująca bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, na skutek czego pojazd został wycofany z ruchu drogowego, a kierowcy zakazano dalszej jazdy do chwili wymiany uszkodzonej tarczy hamulcowej oraz naprawy układu oczyszczania spalin SCR. Zatrzymany został też dowód rejestracyjny pojazdu. Ponadto, kierowcę ukarano mandatami karnymi na kwotę 700 zł a od przewoźnika pobrana została kaucja w wysokości 3 000 zł na poczet przyszłej, ewentualnej kary pieniężnej.

Źródło WITD OPOLE

1731
Advertisement
Advertisement

Może Ci się spodobać

Wiadomości

We wtorek 2 kwietnia na obwodnicy Opola inspektorzy opolskiej inspekcji transportu drogowego zatrzymali do kontroli pojazd członowy

Wiadomości

„Piłeś - nie jedź” to hasło, które w dalszym ciągu nie dociera do wszystkich użytkowników dróg. Tak było, chociażby w Byczynie i Krapkowicach

Wiadomości

6,8 t ważył skontrolowany 11.10 na punkcie kontrolnym w Grodźcu przez opolskich inspektorów pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.

Wiadomości

Przez dwa tygodnie kierowca – a jednocześnie przedsiębiorca – prowadził pojazd z włożoną do tachografu kartą przedsiębiorstwa.