Connect with us

Hi, what are you looking for?

Wiadomości

Kolejne osoby straciły czujność – apelujemy o ostrożność w przypadku transakcji internetowych

Oszuści cały czas aktywnie działają, a nasz pośpiech i brak ostrożności tylko ułatwia

Kolejne osoby straciły czujność - apelujemy o ostrożność w przypadku transakcji internetowych

Oszuści cały czas aktywnie działają, a nasz pośpiech i brak ostrożności tylko ułatwia im przestępczy proceder. Kolejne osoby straciły środki finansowe ze swoich kont bankowych. W pierwszym przypadku małżeństwo zostało oszukane podczas sprzedaży nosidełka dziecięcego. W drugim, poszkodowani za pośrednictwem serwisu społecznościowego podali oszustowi kody BLIK sądząc, że korespondują ze znajomą osobą.

Do policjantów z Brzegu zgłosił się poszkodowany mężczyzna. Z przekazanych przez niego informacji, wynikało że wspólnie z żoną zostali oszukani na portalu internetowych. Na jednym z komunikatorów napisała do nich osoba zainteresowana udostępnioną ofertą sprzedaży dziecięcego nosidełka. Transakcja miała się odbyć za pośrednictwem portalu aukcyjnego, a pieniądze trafić bezpośrednio na konto.

Poszkodowana weszła w link, który otrzymała w wiadomości. W celu potwierdzenia formularza i zalogowała się na konto bankowe. Dodała też nowe urządzenie. Wówczas oszust za pomocą kodu BLIK zrealizował wypłatę środków z konta poszkodowanych. W ten sposób małżeństwo straciło ponad 1 000 złotych.

W drugim zawiadomieniu chodziło, o włamanie się na konto społecznościowe i wyłudzenie pieniędzy podszywając się za znajomą osobę. Przestępcy przejmują konta w serwisach społecznościowych i próbują przekonać ofiary do przekazania im pieniędzy. Zwykle uzasadniają to nagłą sytuacją. Często proszą o wypłacenie pieniędzy za pomocą polskiego systemu płatności mobilnych BLIK. Ofiara musi podać specjalny kod, a następnie potwierdzić transakcję w swojej aplikacji bankowości mobilnej. Tak było w tym przypadku. Poszkodowane zostały dwie osoby na łączna kwotę 1 700 złotych.

Wiele osób, sądząc, że koresponduje ze swoim znajomym podaje kod BLIK, a następnie w aplikacji mobilnej banku potwierdza PIN-em realizację transakcji, nie sprawdzając jej szczegółów. Godząc się na realizację transakcji użytkownicy tracą pieniądze na rzecz osoby podszywającej się pod znajomych z sieci społecznościowych.

Publikujemy film edukacyjny którego kanwą są autentyczne historie oszukanych osób. Zobaczcie, jakie metody stosują przestępcy oraz co zrobić, by się przed nimi ustrzec. Spot przygotowany przez Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.

Źródło www.brzeg24.pl

1476
Advertisement
Advertisement

Może Ci się spodobać

Z ostatniej chwili

Dziś polska Policja w całym kraju prowadzi działania kontrolno-prewencyjne pn. „Prędkość”, których celem jest egzekwowanie od kierujących

Wiadomości

Policjanci z Kędzierzyna-Koźla zatrzymali 40-latka podejrzanego o posiadanie znacznej ilości narkotyków.

Z ostatniej chwili

W piątek 19 kwietnia o godzinie 06:17, służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie od operatora nr alarmowego 112, o zdarzeniu drogowym

Wiadomości

Chęć szybkiego wzbogacenia się – to sprawiło, że mieszkaniec Nysy dał się oszukać. W zaledwie kilka dni stracił oszczędności swojego życia.